اخبار بین المللی
شماره: 17259
1394/05/10 - 07:30
اولین داروی سرطانی ساخته شده در سنگاپور وارد مطالعات بالینی شد

یک داروی سرطانی که برای اولین بار در سنگاپور ساخته شده است وارد تست های بالینی شده است و محققین امیدوارند با استفاده از این دارو گامی به سمت درمان بیماران سرطانی در سنگاپور و سراسر دنیا بردارند.

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین در A*STAR و دانشگاه ملی Duke سنگاپور اعلام کرده اند که فاز یک مطالعات بالینی را برای یک داروی سرطانی جدید به نام ETC-159 آغاز کرده اند. این اولین دارویی است که تمام ابعاد آن از سرمایه گذاری گرفته تا طراحی و تولید آن در سنگاپور صورت گرفته است.

داروی ETC-159 شماری از سرطان ها از جمله کولورکتال، تخمدان و پانکراس را هدف قرار می دهد. این سرطان ها ارتباط عمیقی با مسیر سیگنالینگ سلولی به نام Wnt دارند که موجب رشد و پراکندگی سرطان می شود. از آن جایی که ETC-159 یک مهار کننده این مسیر است می تواند تکثیر سرطان را متوقف کند و مانع از پیشرفت سرطان شود. در این مطالعه، فاز یک بالینی میزان ایمنی و قابل تحمل بودن ETC-159 را در تومور های جامد پیشرفته در بیش از 58 بیمار مورد ارزیابی قرار می دهد. دکتر Virshup مسئول این مطالعه در مرکز سرطان و بیولوژی سلول های بنیادی می گوید: این کاندیدای دارویی یک سرطان درمانی هدفمند را ایجاد می کند و می تواند به میزان زیادی عوارض جانبی که سایر داروها دارند را به حداقل برساند و درمان های سرطانی را برای بیماران به صورت قابل تحمل درآورد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved